Thailand

11 augustus 2018 - Bangkok, Thailand

De eerste dagen Bangkok zijn prima. Voor mij is Thailand precies wat ik ervan had Tempels overalverwacht. In de steden erg hectisch en druk. Na Ho Chi Minh en Hanoi valt Bangkok me mee, maar ik wil er wel zo snel mogelijk weg. Men rijdt hier links, maar soms verandert een weg ineens in een rechts rijdende weg. Om het makkelijk te houden... Overal lopen honden op straat die voor je scooter springen. De eerste dag zit ik bij een motortaxi achterop. Bij een super druk kruispunt staan allemaal militairen in de houding en we moeten stoppen achter de streep, motor uit en stil zijn. Er rijdt een colonne langs en de chauffeur zegt tegen mij “That’s the king in the car, it’s his birthday”. Een bijzondere ervaring.

Ik merk dat ik niet heel veel zin heb om de boel te verkennen. Het was niet mijn eerste keuze om naar Thailand te gaan. Maar mijn vlucht naar Australië vertrekt vanaf Bangkok, dus toen bedacht ik dan maar een paar weekjes Thailand. Het klinkt wel een beetje verwend hè; "hallo je bent aan de andere kant van de wereld geniet er van". Misschien dat ik er hierdoor minder voor open sta om het land uitgebreid te verkennen. Chiang Mai verkennenIk denk zelf dat het gedeeltelijk komt door de massa’s toeristen die in dit land zijn. Waar je in Vietnam nog dagen had waarin je geen toeristen tegenkwam en werd nagekeken, struikel je er hier over.

Na 2 dagen Bangkok stap ik in de trein richting Chiang Mai. Ik verken Chiang Mai en de omgeving wat. Daarna merk ik dat ik verlang naar rust en vastigheid. Ik speur wat op het internet en stuit op een Yoga retreat, 30 minuten bij mij vandaan. Precies wat ik nodig heb. De volgende dag vertrek ik voor een week naar Suan Sati, een compleet andere wereld.

Ik kom aan en word hartelijk ontvangen, ik krijg een knuffel (wat een beetje ontwenningYoga voelt van een vreemde). Het is als een klein dorpje met een paar bungalows. Er verblijven ongeveer 25 mensen. Alles is ecologisch en veganistisch, liefde voor moeder aarde. Af en toe wel iets te zweverig voor mij als, in vergelijking met deze mensen, nuchtere Hollander. We staan elke ochtend om 5.30 uur op, twee uurtjes yoga en meditatie, ontbijt, 13.00 uur lunch, 16.00 uur opnieuw twee uur yoga en meditatie en daarna diner. Het is vermoeiend en mijn lichaam doet overal pijn, maar het voelt ook erg goed om weer actief bezig te zijn. Het eten is verrukkelijk ik overweeg bijna om vegan te worden, maar toch mis ik mijn eitjes en kippetjes af en toe wel.

Het was een goed besluit om hier heen te gaan. De eerste dagen voel ik me wat verloren, maar het is fijn om niet te hoeven verplaatsen en een routine te hebben. Er zijn fijne mensen om me heen waar ik inspirerende gesprekken mee heb. Het zet me Wrijven voor gelukaan het denken over mijn eigen leven. We maken samen muziek en dansen, het is heerlijk om mijn creatieve kant weer wat te ontdekken. Die heb ik gemist. Er wordt hier voor mij bevestigd dat ik de goede keuze heb gemaakt om te reizen. Treed uit je comfort zone, leef in het nu, blijf niet passief en onderneem actie. Voor mij een belangrijke les.

I am here. It means: “I exist. I am really here, because I’m not lost in the past, in the future, in my thinking, in the noise inside, in the noise outside. I’m here”
Silence: The Power of Quiet in a World Full of Noise - Thich Nhat HanhNew tattoo

Ik wil al een tijdje een nieuwe tattoo, en heb besloten dat dit een mooie handtekening is van mijn reis. “I am here” staat nu voor altijd als reminder op mijn lichaam. In een kleine shop in Chaing Mai, door een super aardige layed back Thaise man. Hij neemt me na het tatoeëren mee uit lunchen, betaalt en brengt me naar de bus. Dat is nog eens een vrijgevende spirit.

Ik verblijf nu in Pai, een super hippie stadje in het noorden van Thailand. De mensen hier zien eruit alsof ze net naar Woodstock zijn geweest. Lange haren en flared jeans. I love it. Elke avond is er wel ergens live muziek. Het eten is Canyon Paiheerlijk en de omgeving is geweldig. De rit hier naartoe door de bergen is adembenemend. Wel een beetje misselijkmakend met zijn 763 bochten.

De 14e zit Azië erop. Ik heb na deze 2,5 week relaxen weer nieuwe energie om een nieuw continent te ontdekken, Oceanië. Het allerleukste is dat ik eindelijk na 3 maanden the boyfriend weer ga zien! Eindelijk iemand van thuis voor 3 weken. Af en toe ook wel spannend, je bent zo lang alleen waardoor je even niet meer weet hoe het is om met iemand samen te zijn. Maar het wordt een onvergetelijke reis samen in de campervan, dat weet ik nu al.Scooter rijden

1. Thirsa:
    11 augustus 2018
    Tattoo!! 😍😍Wederom prachtig lieverd.
  2. Ramona Kooi:
    12 augustus 2018
    💪❤
  3. Wies toine en Kids:
    12 augustus 2018
    Topper. En fijn dat je zo veel van je zelf ontdekt. Geniet van elkaar straks in Australië. Dikke kus 😘
  4. Gonny Stoel:
    13 augustus 2018
    wat heb je een bijzondere uitjecomfortzone reis. Ik kijk uit naar je volgende verslag
  5. Ria:
    13 augustus 2018
    Fijn dat je vriendje komt. Heel veel plezier samen!!Dikke kus van ons.
  6. Thea:
    13 augustus 2018
    Wat weer een mooi verslag van je Thailandperiode Lotte. Fijn dat je je creativiteit weer herontdekt hebt. Wij reizen nu al een aantal dagen langs de kust en ik ontdek dat de oneindigheid van de zee iets met me doet. Het geeft ruimte en lucht in letterlijke en figuurlijke zin.
    Ga genieten met Franklin in Australië en ontdek ook elkaar weer opnieuw. Dikke kus.
  7. L. Rozema:
    16 augustus 2018
    Bedankt voor je reisverslag met foto's over Thailand. Een mooie en interessante wereld lijkt me zo. Ik wou dat ik 70 jaar jonger was. Wat fijn Lotte dat je dit allemaal mag beleven.
    Joga en meditatie, het hoort er allemaal bij. Goed voor lichaam en geest. Je bent dus nu weer top fit om alles wat op je pad komt aan te kunnen. Geniet er van en verder een GOEDE REIS!!
  8. Kees en Corrie:
    16 augustus 2018
    Weer mooi om te lezen. Meer dan 30 jaar geleden was ik er ook en toen was het al hectisch. Arm en rijk woonde vlak naast elkaar. Je vertelde over rechts en links verkeer, nou dat is omdat in de ochtendspits alle verkeer de stad inrijdt en alle rijbanen gebruikt en in de avondspits draait het om. Snap je en dat was toen al zo. Toch mooi dat je Lombok op tijd hebt gezien! Veul plezier samen in Down Under!! 🐿🌏🇭🇲
  9. Dineke (tante ha ha):
    20 augustus 2018
    Hallo Lotte,

Heb je prachtige verhalen nu pas gelezen, ben net terug van vakantie en had paar weken geleden de link wel gekregen van Wies maar was hem kwijt, maar Opa was zo vol lof en van hem heb ik de link weer gekregen.
    Geweldig wat jij toch maar in je eentje doet, en net op tijd mooi Lombok nog gezien, Vietnam en nu als het goed is Franklin ontmoeten in Aussie.
    Lieve Lotte geniet van elkaar en de prachtige natuur en heerlijk ruikende Eucalyptus bomen.
    Dikke knuffel van Jan en Dineke