Down under

4 september 2018 - Melbourne, Australië

Het heeft deze keer iets langer geduurd voor mijn nieuwe verslag, maar door een paar drukke weken kwam het er niet echt van. Ik zal proberen jullie zoveel mogelijk op de hoogte te brengen van alle belevenissen van de afgelopen drie weken.

De laatste dagen in Bangkok waren fijn. Ik heb Nadya een vriendin uit het yoga retreat opgezocht en we hebben samen nog wat van Bangkok verkend. In een tuktuk gezeten met gevaar voor eigen leven. Een boottochtje naar de floating market, waar uiteindelijk helemaal geen floating market bleek te zijn (dit werd er niet bij verteld). Anderhalf uur gewacht op een bus die niet kwam opdagen. Maar al met al een leuke dag en het echte Azië zoals je het mag verwachten. Dan is het zover na een vlucht van negen uur land ik in Sydney, ik sta stijf van de zenuwen want eindelijk mag ik Franklin weer zien.Herenigd Na bijna drie maanden! Als ik ben geland moet ik nog een kwartier wachten voordat ik het vliegtuig uit mag, daarna loop ik ook nog naar de verkeerde bagageband. Te ongeduldig blijkt wel weer. Franklin is een uur eerder geland en wacht bij de gate op mij. Als ik hem zie moet ik wel een paar traantjes wegpinken, het is zo fijn om hem te zien. Het is vreemd om elkaar na zo’n lange tijd aan de andere kant van de wereld weer te ontmoeten. We spenderen onze eerste drie nachten in Sydney in een super leuke airbnb. Verkennen Sydney wat, maar vinden dit De hippie camperniet de meest geweldige stad. Daarna gaat het avontuur echt beginnen. We vliegen naar Cairns, waar we onze hippe camper ophalen om hier twee weken mee rond te reizen.

Van Cairns naar Sydney, meer dan 3000 km. En geloof mij dat zijn er best veel voor de tijd die hebben. We rijden elke dag. Het is eerst even wennen om aan de linker kant te rijden. Toch bijzonder om te ervaren dat wij mensen zo snel en makkelijk kunnen schakelen naar een nieuwe vorm van rijden. Als we niet overleggen wie rijd, rijd Frank. Net als thuis, grappig dat dit soort gewoontes niet veranderen. Het is erg fijn om een bekend gezicht te zien en het gevoel van thuis bij me te hebben. Maar het breng ook veel in mij los. Ik merk dat het mijn twijfels en zorgen die ik thuis had aanwakkert. En het laat me opnieuw inzien dat deze meid niet goed tegen verandering kan. Of beter gezegd, veel tijd nodig heeft om te wennen aan een nieuwe situatie. Als je zo lang alleen bent geweest is het een groot verschil om 24/7 samen in een camper te reizen. Je moet weer overleggen en krijgt commentaren. Een voorbeeld hiervan was in de supermarkt, waar Frank mij even vertelde hoe ik mijn karretje uit moest pakken. WhitsundaysLichtelijk irritatie kwam in mij naar boven. Maar natuurlijk is het ook heel fijn om niet alles meer zelf te hoeven bedenken. Op het moment dat ik eraan gewent ben dat Frank er is gaat hij ook alweer bijna weg. Dan is drie weken wel kort.

Het was al met al een heerlijke reis samen. Wandelen door de bossen, azuur blauwe stranden, bootje varen, met een 4x4 over Fraser Island crossen, walvissen/dolfijnen en kangoeroes spotten en het hoogtepunt voor mij: skydiven. Australië is een geweldig Skydivenmooi land met super mooie natuur. De mensen zijn heel aardig en ik hou van het accent. Het is droogseizoen in het noorden dus wel erg dor. We zien regelmatig bosbranden in de verte. Één keer staan we twee uur in de file omdat we door een brand moeten rijden, een erg bijzondere ervaring. Er liggen veel dode kangoeroes langs de weg ivm de droogte, dit is wel triest om te zien. Wat ik erg fijn vind is om weer zelf te kunnen koken en voor mij “normale” Bootje varenproducten te kunnen eten. Begrijp me niet verkeerd, het eten in Azië was geweldig. Zo kamperen vind ik naar mijn verbazing best leuk, je bent erg één met de natuurlijk. We zien zoveel wilde dieren en het is heerlijk om sochtends wakker te worden van het daglicht en fluitende vogels op de achtergrond.

Nu drie dagen geleden heb ik Franklin weer op het vliegveld afgezet. Een moeilijk tweede afscheid. Ik heb de camper nog drie dagen langer gehuurd om alleen de Blue Blue MountainsMountains in te gaan. De anderhalf uur daar naar toe heb ik alleen maar gehuild. Opeens weer helemaal alleen zijn bevalt me niet. De Blue Mountains daarentegen zijn geweldig mooi en troosten me wel een beetje. In je eentje kamperen is een uitdaging kan ik je vertellen. Toen we vertrokken uit Cairns was het 28 graden, maar ondertussen afgezakt naar het zuiden zijn de cijfers toch een beetje anders. Het is hier snachts vijf graden en ik moet veel moeite doen warm te blijven deze keer alleen in de camper. Ik heb al een aantal keer in de auto gezeten met de motor lopend om de verwarming te kunnen gebruiken. Alsof het nog niet moeilijk genoeg was is mijn credit card geblokkeerd wegens verdachte transacties en moet er een nieuwe opgestuurd worden naar Australië. Dus als iemand nog zin heeft in een tripje naar down under, komt u maar. Op dit moment zou ik graag naar huis willen en zit niet lekker in mijn vel door deze situatie. Het is een uitdaging om er weer boven op te komen, maar het gaat mij lukken. Ik hoop dat ik bij mijn volgende verhaal jullie kan vertellen dat ik weer positieve moed heb. Duim maar voor me!

Franklin aan het woord: Ik ben inmiddels weer in Nederland waar het gewone leven weer begonnen is. Het lWatervalletjeiefst was ik natuurlijk nog wat langer gebleven, maar helaas. Het is Lotte's avontuur dus ze zal zelf weer verder moeten. In de tussentijd pas ik goed op haar huisje en geef ik braaf de plantjes water.

Deze drie weken deden mij wel inzien hoe goed het is dat Lotte dit allemaal maar in haar eentje doet. Om alles alleen te doen in een wereld die totaal vreemd voor je is, getuigt toch van een hoop moed. Ik ben dan ook erg trots op haar.

Ik was zelf natuurlijk ook wel wat zenuwachtig toen ik zat te wachten op Lotte op het vliegveld in Sydney. Maar ik had meer last van ongeduld tot ze me eindelijk gevonden had.

Waar het natuurlijk wel even spannend is of het na drie maanden elkaar niet zien goedZelf koken gaat als je ineens 24 uur per dag bij elkaar op de lip zit, bleken we vanaf het eerste moment weer het dreamteam dat we thuis ook zijn. Waar ik achter het stuur zat van onze Hippie camper, zocht Lotte een campeerplek voor die nacht. Waar Lotte in onze 4x4 scheurde over het strand en door de jungle van Fraser Island, navigeerde ik. Waar Lotte eindelijk weer heerlijk voor me kookte, deed ik natuurlijk de afwas. Zo vlogen de dagen in sneltreinvaart voorbij en ik mis het nu al. Ik mis haar nu Fraser Islandal. Kleine irritaties in de supermarkt daar gelaten natuurlijk...

Over twee maanden is ze weer bij me terug, ook die tijd zal voorbij vliegen. Dat is tenslotte nog maar acht keer haar plantjes water geven. Als ik ze niet per ongeluk een week oversla...

1. Gonny Stoel:
    4 september 2018
    Mooie beelden en indrukwekkend verhaal. Het gaat je lukken! los van het ongemak van geen geld kunnen bemachtigen zal het een onvergetelijke reis blijven.
  2. Wies toine en Kids:
    5 september 2018
    😍😘Mooie verhalen van een lief stel.
  3. Ria:
    5 september 2018
    Wat heerlijk om weer even een paar weken bij elkaar te zijn geweest. En irritaties heb je in elk goed huwelijk, dus daar ben ik niet ongerust over. Ik snap dat er heel wat traantjes zijn gelaten. En idd afscheid na die drie weken lijkt me heel moeilijk. Kop op Lotte , ga genieten van je laatste acht weken!! Voordat je het weet zijn ze om.

Dikke kus Taco en Ria
  4. Corrie en Kees:
    5 september 2018
    Wat weer een prachtig reisverslag met schitterende foto's! Ik kan me indenken dat het alleen zijn, na Franklins vertrek, weer wennen was en ik bewonder de eerlijkheid van je verhaal over je moeilijke momenten in een wereld waar iedereen toch vooral de leuke dingen wil delen. Ik hoop dat je de rest van je reis nog volop zult genieten en ben benieuwd naar weer een serie foto's en jouw verhaal.
  5. Hans:
    5 september 2018
    Lieve Lotte, wat een oprecht, eerlijk en mooi beschreven verhaal heb je ons weer toevertrouwd. Volgens mij is jouw reis vooral een aaneenschakeling van mooie bijzonder momenten, die je je leven lang zult herinneren, die zich vervolgens ook laten afwisselen met momenten waarin je soms jezelf tegenkomt, met alle onzekerheden die daarbij horen. Ik ben er van overtuigd dat je gelouterd/ krachtig uit deze reis terugkeert en dat je ongelofelijk veel geleerd zult hebben, over culturen, landen, bijzondere plekken en alle mooie momenten die daarbij horen maar bovenal veel over jezelf hebt ontdekt ofwel enorm gegroeid zult zijn. Uit elke mindere moment, de afgelopen maanden, heb je laten zien dat je de draad weer hebt weten op te pakken. Zelf keuzes gemaakt, zelf acties ondernomen en dat is iets waar je blijvend op kunt vertrouwen, voor nu en in de toekomst. Geweldig hoor. ik ben trost op je!
    Bye the way; wat heerlijk om ook de ervaringen van Franklin te lezen, oprecht, eerlijk en transparant. Hier en daar met een vleugje humor, zoals we Franklin kennen, werkt relativerend. In alles is duidelijk dat jullie samen een fantastische tijd hebben gehad en daar horen ook de relationele onenigheden bij, bijna vanzelfsprekend. Ik hoop Franklin snel te zien en te spreken, ben razend benieuwd en wacht op jouw volgende belevenissen.
  6. Thea:
    5 september 2018
    Papa heeft het hierboven mooi verwoord, ik ben trots dat je dit avontuur bent aangegaan, maar soms ook met pijn in mijn hart als ik hoor en lees dat je het niet altijd gemakkelijk vindt. Dan wil ik het liefst naar je toe vliegen en je knuffelen. Dat is misschien moeders eigen, maar ik weet tegelijkertijd dat je weer jezelf bij elkaar raapt en verder gaat, en ongeacht dat wat je keuze is lieverd, alles is goed.
    Fijn dat jullie samen mooie dingen hebben beleefd en ook heel leuk om wat te lezen van Franklin in je blog.
    Een hele dikke knuffel via de ether, en geniet van wat er nog gaat komen.
  7. L. Rozema:
    6 september 2018
    Hallo Lotte en Franklin! Bedankt voor de mooie verhalen. Ik hoop dat Lotte weer wat beter in haar vel zit en haar reis vol goed moed kan voortzetten. Na alles wat ze tot dusver heeft meegemaakt zal dat vast wel lukken. Wel een beetje zielig nu je weer alleen verder moet. STERKTE!!!
    Even over Down Under. Gisteravond een prachtige documentaire gezien over de Kangoeroe. Er springen daar 12 miljoen van die springbokken over de Australische velden. Een enorme plaag voor de gewone veeboer maar goed voor de economie van Australië. Profvoetballers voeren al actie tegen voetbalschoenen van dit soort leer vanwege de
    gruwelijke praktijken van de jagers. Doodknuppelen verhongeren enz. enz. Niet leuk om aan te zien maar alles draait om geld. Maar over geld gesproken . Hoe is het afgelopen met jou verdachte en frauduleuze praktijken t.a.v. je creditcard? Grapje!!!!!!
    Groetjes van Opa en het ga je goed met alles wat je doet en ontmoet.